Emir'im

12:34

Emir’im,

Beş gün sonra 1 yaşını kutlayacağız.O kadar heyecanlıyım ki…Hiç birşey hatırlamayacağını bilsemde,herşeyin en iyisini yapmak istiyorum 11 Ekim’de.Çünkü  doğum gününden daha önemli birşeyi,senin bir senedir hayatımızda olmanı kutluyoruz.

Bir sene önce  bugün o kadar heyecanlıydım ki…
'Dün gibi hatırlıyorum' cümlesi  çok klişe ama gerçekten öyle…Herşey dün gibi,çok net.Neler hissettiğimi bile tamamen hatırlayacak kadar net.Eğer bu kadar güzel bir,bir yıl geçireceğimi bilseydim o kadar korkaymıydım hiç?

Şu bir seneyi özetlemek imkansız.Doğduğun günden beri yazıyorum günlüğüme,herşeyi not ediyorum,unutmamak için.Herşeyi dört dörtük yaptım desem yalan olur,baban da ben de eminim ki hatalar yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.Yine de elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığımızı biliyorum,ömür boyu bu böyle olacak.Ama Bugün sana baktığımda mutlu olduğunu hissedebiliyorum,görebiliyorum…Bu bana yeter…Gerisi hep detay.Uykuların,yediklerin,yaptıkların,bizim yaptıklarımız,yapmadıklarımız…hepsi önemsiz.

Bana öyle şeyler hissettirdin ki doğduğun günden beri…

Öncelikle kokun.Ah nasıl güzel kokuyorsun bir bilsen.Bebek kokusu harikadır derler ya hep,gerçekten öyleymiş ama bence sen bebekten bile daha güzel kokuyorsun.Emir kokuyorsun.Hele uykudan uyandığında,boynunun o kokusu...

Kollarının altını öpünce çoook gıdıklanıyorsun,gülme krizine giriyorsun.Senin gülmen için tüm gün şaklabanlık yapabilirim.İlk zamanlar utangaç bir gülmen vardı,çapkın çapkın alttan alttan gülerdin.Şimdi kendine has bir gülüşün oluştu,bu gülüş babanınkine çok benziyor.Aynı onun gibi kahkaha atıyorsun.


                  
     
Arabada uykuya dalıyorsun,eve geliyoruz ve seni kucağıma alıyorum ve bazen -eğer şanslıysam- uyanmıyorsun.Kafanı omuzuma koyuyorsun,orada uykuya devam ediyorsun.Ahhh nasıl güzel bir an o biliyor musun?



Ağzını açarak öpüyorsun,hatta öpüyorsun değil yalıyorsun.Son günlerde kendi kendine öpmeye başladın beni,bunu yakın zamana kadar sadece Paşa'ya yapıyordun.Artık bana da yapıyorsun.



Tulumlar ve pijamalar sana çok yakışıyor.Çok çabuk büyüyorsun o yüzden bir sürü pijama ve tulum birikti.Hiç birini vermeye kıyamıyorum,neredeyse hepsini saklıyorum.


                                                 


Avizeler bu dünyada ki en enteresan şeylerdi senin için.Şimdi  ise hayvanlar öyle.Bir kuş görüyorsun mesela,ya da bir kedi.O kadar şaşırıyorsun ki…Şaşırdığında ağzını kocaman açıyorsun.’aaaaaa’ diyorsun hayretle..



Her sabah uyandığında ‘Günaydıııın’ diyerek odana giriyorum.Nasıl gülüyorsun beni görünce.Sevinçten kendini yatağa atıyorsun önce,orada kahkahalar atarak yuvarlanıyorsun.Sonra seni alıp bizim yatağımıza getirip,ortamıza koyuyorum.Önce hemen babanın tepesine çıkıyorsun,onu uyandırmaya çalışıyorsun.Saçlarıyla oynuyorsun,burnunu çekiştiriyorsun.O seni öpene kadar bundan vazgeçmiyorsun.Sonra bir ban,bir babana dönüp türlü türlü numaralar yapıyorsun..Günün en güzel dakikaları onlar…

Her gece sen yatmadan biberonla mamanı içiriyorum kucağımda.Eğer hayatta bir anda zamanı durdurma hakkı veriyoruz,hangi anı seçersin deseler,düşünmeden bu anı seçerdim.Nasıl güzel bakıyorsun bana…Sonra ellerinle yüzüme dokunmaya başlıyorsun,önce yumuşak yumuşak seviyorsun beni ,içim eriyor.Sonra kuduruyorsun,parmaklarını burnuma sokmaya başlıyorsun,tırnaklarımı diş etlerime geçiriyorsun ama olsun…yinede değişmem o anı ben hiç birşeye:)

Sevdiğin birşey görünce ‘ciciiiiii’ yapıyorsun hemen.Gidip okşamaya başlıyorsun sevgiyle.Her zaman böyle sevgi dolu olman için dua ediyorum o zamanlarda.

Son zamanlarda biraz utangaç olmaya başladın.Birini iki üç gün bile görmesen,ilk gördüğünde utanıyorsun,hemen sıkıca bana sarılıyorsun.İçten içten hoşuma gidiyor bana sığınman,ne yalan söyliyim:)Sonra hemen alışıp gülmeye başlıyorsun.

Her akşam baban geldiğinde deli gibi seviniyorsun.Onu görünce  çıldırıyorsun.Bir de Paşa…Ah o Paşa çok kıymetli…Bodrum’a gittiğimizde baban Paşa’yı 5 gün sonra getirmişti yanımıza ve onu ilk gördüğünde ki tepkini ömrüm boyunca unutamam.Bu kadar mutlu olduğunu hiç görmemiştim!Baban biraz kıskanmıştı hatta;)



Köpek görünce havlamaya başlıyorsun.Ama sessizce…Niye sessizce bilmiyorum:)Ağzını açıp sessizce ‘hav hav’ yapıyorsun,çok tatlı oluyorsun.

Çok uslu ve sakin bir bebeksin.Gittiğin her ortama hemen uyum sağlayabiliyorsun,herkese kolayca alışıyorsun.Yanlız biraz inatçısın.İstediğin hemen olsun istiyorsun ama yinede ağlamıyorsun,bol bol ‘ııııhhhh’ lıyorsun.

Son bir aydır,göğsüme yatmaya başladın.Özellikle uykun geldiyse,koyuyorsun kafanı,dakikalarca duruyorsun orda.Nasıl kokluyorum saçlarını..yüzünü seviyorum..öpüyorum.En sevdiğim anlardan.


Uykun geldiğinde emziğini veriyorum.Emziği ağzını aldığında bir ses çıkarıyorsun,nasıl tarif edebiliyim bilmiyorum.’Aya aya aya’ gibi birşey diyorsun sanki,en iyi benzetme bu olabilir.Bayılıyorum o sese,bayılıyorum!!!!

Bayramın ilk günü ananenden çıktık,baban evde unuttuğumuz birşeyi almaya gitmişti,yolun kenarında seninle başbaşa onu bekliyorduk.Seni kucağımdan indirdim ve yere koydum,elini tutmayı ve denemek istedim.İyi ki denemişim,durdun,hem de çok uzun süre ve dengeni hiç kaybetmeden.Uzun zamandır hayalini kurduğum şey oldu,seninle elele tutuştuk:)



Bugün babanendeyken,sehpaya tutnuyordun,sehpanın üzerindeki oyuncağı eline aldın ve sehpayı tekrar tutmadın.Ayakta durdun.Daha öncede duruyordun ama bu kadar uzun değil.O kadar heyecanlandım ki,çığlık atmak istedim:)Farkettiğim birşey var,yeni şeyler denerken,yanında seni izleyen biri varken yapmıyorsun,ya yanlızken deniyorsun,ben tesadüfen görüyorum ya da ilgi senin üzerinde değilken.Ben bir şekilde bunu hep yakalıyorum:)Çok şanslıyım biliyorum,senin ilklerini birlikte tecrübe edebilmek harika bir duygu.

Evin her yeri senin eşyalarınla dolu.Özellikle her yerden mutlaka bir çorap çıkıyor.Babanla,senin bir eşyanı her bulduğumuzda aynı şeyi yapıyoruz.Uzun uzun kokluyoruz,’ohhh’ diyoruz,’Emir kokuyor’

Bugün sen ben ve baban sabah yürürken bir anne oğul gördüm.Oğlu benim yaşlarımdaydı,annesi de tahminimce 60’ında vardır.(Ben annesi diye yakıştırdım tabii emin değilim)Annesine sarılmış,gülümseyerek konuşuyorlar ve yürüyüş yapıyorlar.Kerem’e döndüm hemen ‘biz de böyle olucak mıyız Emir’le?’,’benimle vakit geçirirken mutlu olucak mı?Bana zaman ayırıcak mı?’

Şimdi bu satırları yazarken gözlerim doldu:)Bebeğim sen ne yaparsan yap seni ömür boyu çok seveceğim şüphesiz.Bu hayatta senden istediğim en önemli şeyler sadece mutlu ve merhmetli olman bir de kendim için bir istediğim var.Umarım benimle ve babanla,büyüyüp koca adam olduğunda, mecburiyetten değil,isteyerek,mutlu olarak vakit geçirirsin.İnşallah,inşallah!

Seni çok seviyorum bebeğim,ÇOK SEVİYORUM.Bu sevgiyi tarif edemiyeceğimi şimdiden kabullendim bile.Demek ki her anne böyle seviyormuş.Keşke evlatlar anne-baba olmadan önce bunu anlayabilse ve ona göre davranabilse… ama hayat böyle işte,düzen böyle.

Herşeyimsin….

Kalbimsin…

Aşksın…


Sadece doğum gününde değil,sana hergün söylüyorum bunu.Bu yüzden 5 gün önceden yazmam da sorun değil…İYİ Kİ DOĞDUN,İYİ Kİ GELDİN,İYİ Kİ VARSIN!



You Might Also Like

2 yorum

  1. Tek kelimeyle HARİKA bir yazı olmuş, yüreğime dokundu hatta kaderime dokundu desem yeridir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim,ne kadar mutlu oldum bu yoruma anlatamam:)

      Sil