Emir ve gece uykularımız

04:17

Emir bey yarından itibaren 8 aylık oluyor.Son bir aydır gece uykularını nasıl düzene sokacağımı,gece beslenmesini nasıl keseceğimi ve uyku eğitimi verip vermemeyi düşünüyorum ve araştırıyorum.

Aslında Emir rahat bir bebek,kolik bir bebek olmadığı ve 3 aylık olduğundan beri gece ve gündüzü çok rahat ayırt edebildiği için kendimi şanslı hissediyorum.Neredeyse doğduğundan beri bir gece rutinimiz var ve genel olarak ne yaşayacağımızı biliyoruz.5 aylık olduğundan beri emmeyi bıraktığı için düzeni biraz daha rahat kurduk sanırım.Gerçi ben düzensiz olup 1 yaşına kadar emzirmeye razıydım ama olmadıLNeyse…

Her akşam 6’da gözlerini ovuşturmaya ve mızmızlanmaya başlayan oğlumuzu,saat 6.30-7 arası banyoya sokuyoruz.Sonra biraz aşk yaşamaca,biraz sohpet ve ardından mamasını yedirip,uyutuyoruz.Baen mamasını yerken uyuyakalıyor bazen mama yedikten sonra yarım saat içinde uyuyakalıyor.Ben pış pışlayarak ve  kucakta sallayarak uyutuyorum,asla sallamıycam darken nasıl bu düzene geçtik hiç bir fikrim yok.NeyseJ

En geç 7-7.30 gibi uyumuş olan Emir saat  22.00-23.00 arası bir daha mamasını yemek istiyor.Bu aralıkta en az 3 kere uyanıyor,daha doğrusu uyanmıyor ama ağlıyor ve kucağa alınmak istiyor.23.00’den sonra 3-4 saat uyuyor sonra yine uyanıp mama istiyor.Bu 3-4 saat içerisinde bazen 10 bazen 1 kez uyanıp kucak istiyor.Şanslıysak mamadan sonra hemen uyuyor fakat bazen bir buçuk saat Kerem’le salladığımız oluyor.Sonuç olarak uyuyor ve sabah 6’da uyanıyor.Bazen bu gece beslenmesi 2 kere de olabiliyor yani saat 2’de ve 5’te gibi…Yani  saatler genel hatlarıyla belli,sabaha karşı 2 gibi sabah oldu sanan bir çocuğum da yok ama uyku düzeni süprizlerle dolu bir oğlum var.Ve ben bununla ilgili birşeyler yapmak isityorum.

Doktorumla bu konuyu konuşunca,üstüne gitmemizi söyledi.İstediği sürece gecede 1-2 kere beslenmesinde sakınca olmadığını söyledi.Yakında 1’e düşürecektir daha sonrada kendi bırakıcaktır dedi.Emir 7 aylıkken gece yemesini 1 kereye indirdi.(11’den sonra)Sonra doktorumla uyku eğitimi ve gece beslenmesini tamamen bırakmayı tekrar sorduğumda,cevabı yine aynı oldu.Uyku eğitiminin ise 7 aylıkken çokta şart olmadığını,çocuğu boşuna ağlatmanın ve strese sokmanın çokta gerekli olmadığını anlattı.

Doktorum anlaşıldığı üzere,rahat,geleneksel ve çok mantıklı biri.Gereksiz strese sokmaları yok,fakat asla işi şansa bırakmıyor.Kısaca herşeyi ayarındaJBu konuda şanslıyız.Ama ben ise tam tersiyim,herşeyin bir kuralı olsun,tarihi olsun isterim,düzen severim,herşeyin cevabı en başından beri belli olsun isterim,fakat annelik bu isteklere o kadar uzak ki,kontrol sende değil,çünkü her bebek farklı,her süreç farklı işliyor.Emir doğduğundan beri beni sakinleştiren doktruma ben yinede doğam gereği şüpheyle yaklaşıp,sonra HER SEFERİNDE kendisinin haklı olduğunu görünce çok mutlu oluyorum.

YİNEDE,uyku eğitimi ve beslenme konusunda kendi bildiğimi okumaya karar verdim.Eğitimleri araştırdım,gece mamasını kesme planları kurdum,kendimde yöntemler seçtim ve belirledim.Çok kararlıydım.Emir nasıl seçsin  yapsın,bu işi ben halledicem dedim.Kerem’le bunu balkonda konuştuğumuz gün Cuma günüydü,yani 4 gün once.Emir yine 19.00 gibi uyudu,saat 22.30’da mamasını yedi ve ben Emir’İn sesiyle gözlerimi açtığımda saat sabah 5.30 du.İnanamadık.

Ertesi gün,gözümü açtığımda saat sabah 6 olmuştu.

Ertersi gün yine…

Bu sabah 7 ‘de kalktık.

Dillendirip nazar değdirmiyim diyorum ama dayanamıyorum!!!

BU BİR MİLAT!

EMİR doğduğunda  beri bu kadar uykumu alabilridğim günler yaşamamıştım.Çok mutuluyum.ÇOK!!!!!

Sonuçta  sevgili doktorumuz  haklı çıktıJEmir tam 7 ay ve 3 haftalıkken gece besenmesini bırakmayı seçti.Ve geceleri 7 saat deliksiz uyumaya başladı.(Yinede çok kesin konuşmamak lazım sanırım ama olsun)

Dolayısıyla uyku eğitimini filan rafa kaldırmaya karar verdim.İstediği kadar sallıycam onu,bundan 5 sene sonrada kucağımda sallıycak halim yok.Elbet kendi kendine uyuyabildiği günler de gelecek ve ben bugünlerimin tadını çıkaracağım.

Artık herşeyi Emir’e bırakıyorum ve sakin oluyorum.Ne de olsa doğduğundan beri herşeye o karar veriyor,ben değil.Bunu artık kabulleniyorum ve uyku dolu günlerimizin bozulmamasını ümid ederek,bu günlerin tadını çıkarıyorumJ


Herkese sevgiler….

You Might Also Like

0 yorum