Emir'den son gelişmeler

23:34

Emir sonunda 'baba' dedi :)Daha önce dediğini duyduk bir iki kez aslında ama nedense,biz ne zaman 'baba' desek,cevap olarak 'dede' diyordu,bunu bir oyun haline getirmişti resmen artık,bilerek yapıyordu,eminim:)Son bir haftadır 'baba' diyorum o da 'ba-baaaa' diyor.Kerem çok mutlu:)

Gülüşü değişti biliyor musunuz?Artık daha farklı kahkaha atıyor.Daha belirgin,daha içten,daha yüksek sesle gülüyor.

Benim anne olduğumu ve Kerem'in baba olduğunu artık biliyor,ki bence bu en büyük gelişme...
Nerden mi anladım?'Anneye cici yap' dedim,geldi bana 'ciciiiiiiii' yapıp okşadı,ağlıycaktım sevinçten:)'Baban geldi' diyince de heyecanla kapıya bakıyor ve gülüyor.Daha ne olsuuuuunnnn...:)

'Cici' demesi daha belirginleşti.Artık benim cici derken çıkardığım ses tonunu taklit ederek ve uzata uzata söylüyor.

Bir süredir rahatlıkla ayağa kalkabiliyor ,son günlerde bir yere tutunmadan ayakta durmaya çalışma çabaları başladı.En fazla 3 saniye kadar durabilmişliği var henüz:)Daha çok bu denemelerini  yatakta yapıyor,düşerse canının yanmayacağını biliyor:)



Kedi diyor,dedeyle karışıyor arada:)Köpek diyince havlıyor.Köpek havlaması duyunca da havlıyor.

Sabahları uyanınca odasına giriyorum,bana sessizce sırıtarak bi bakıyor ve ben 'Günaydıııınnn' diyince,gülme krizine girip kendini yatağa atıyor:)

Bir tane oyuncağımız var.Tekerlekli bir salyangoz.Ortasında bir tuşu var,ona basınca  alfabe şarkısı çalıyor.Emir gidiyor,oyuncağı alıyor ve her seferinde o tuşa basıp,bana sırıtarak bakıyor.'Hadi sen de söyle' demek bu haraket.Oyuncalardan çıkan şarkıların hepsine eşlik etmeme o kadar alıştı ki,bunu da bir oyun haline getirdi.Ben şarkıyı söylemeye başlayınca çok seviniyor ve oturduğu dans etmeye başlıyor.Bu aralar bu dans eederken yaptığı haraketler iyice arttı ve hızlandı,bu yüzden arada dengesini kaybedip düşebiliyor:)

Benim dans etmem ise başka bir gülme sebebi.O kadar komik ve enteresan birşey ki onun için.Dakikalarca dans ediyorum,o da dakikalarca pür dikkat izliyor,ne kadar saçma haraket yaparsam o kadar çok kahkaha atıyor.Bende o gülsün diye ne dans hareketleri sergiliyorum artık siz düşünün:)))

Kitaplar ilgisini çekmeye başladı.Ben yanına oturup,kitapları açıp içindeki resimleri gösterince bakıyor,inceliyor ve dinliyor.Yine de bu ilgi 5 dakika sonra dağılıyor ve o kitabı alıp ısırmayı tercih ediyor:)

'Hayır' kelimesini anlıyor artık.'Hayır Emir' diyince,elini çekiyor ve kafasını sallıyor(ben hayır derken sallıyorum ya,onu taklit ediyor) ama defalarca şansını denemeye devam ediyor,ben de hayır demeye devam ediyorum.Çok fazla dersem artık sinirleniyor,evet pes edip elini çekiyor ama bana kızıp tepkisini de belli ediyor. 'IIIIIIIIIHHHHHH'  diyor bağırarak ve yumruklarını sıkıyor.Haspam.

Bye bye yapabiliyor uzun süredir ama artık ne zaman yapması gerektiğini biliyor.Bazen öyle zamanlar seçiyor ki el sallamak için,çok gülüyoruz:)


Deli gibi emekliyor evin içinde.Fakat Paşa'yı görünce,tek hedefi o oluyor,onun peşinde koşturuyor.Paşa büyük bir köpek olduğu ve Emir hala dengesini tam sağlayamadığı için,buna engel olmak zorunda kalıyorum.Bu süreçte ikisini idare etmekte çok zorlanıyorum.Emir Paşa'ya tırmanmak,sarılmak,kulaklarını ve kuyruğunu çekiştirmek istiyor,Paşa ise bunlara sevinip yalamaya başlıyor ya da kendini yerlere atıp şımarıp tepiniyor,her ikisinde de dikkatli olmam gerekiyor ve gün içinde 35 kere Emir'İn elini yüzünü yıkamam gerekiyor.Biraz daha büyüyünce rahatlıyacağımı düşünüyorum.Fakat o kadar çok seviyor ki Paşa'yı,aralarında ki sevgiye şahit olmak harika birşey.Emir gidip Paşa'yı öpüyor,durup dururken,bize kendiliğinden hiç yapmadı daha,sadece Paşa'ya yapıyor.İçim eriyor bu anlara şahit olunca:)

Biz 'Emir öpücük ver' diyip,dudağımızı uzattığımızda -eğer canı istiyorsa- ağzını açıp dudağımıza yapışıyor:)Ağzını açarak öpebiliyor henüz.Bayılıyorum buna:)

Uyutmadan önce emziğini veriyorum.Bir anda o çılgın minik adam gidiyor,masum bir bebek oluyor.Mayışıyor,bana sarılıyor.Sonra uykudan önce biberonunu veriyorum,hayran hayran gözlerime bakıyor bitirene kadar ve yüzümü okşuyor.Daha huzurlu ve mutlu olduğum başka bir an yok.En sevdiğim,zamanı dudurmak istediğim dakikalar.

Uykuları hala süprizli.Hala zor geceler olabiliyor fakat deliksiz uyuduğu günlerin sayısı arttı.Bu sebeple hiç şikayetçi değilim şuan ki durumdan.Fakat uyku eğitimi konusunu tekrar gündeme aldım.Salla salla çok zorlanıyorum.

En ilgilisini çeken oyuncaklar kaplar.Renkli üstüste dizilebilen ve içiçe girebilen kaplar.

Hala yemek seçmiyor,iştahı yerinde.Maşallah diyelim:)İnek sütü,balık,tatlı,çok tuzlu ve bal hariç herşeyi yiyiyor.Bu ay balığa başlıyorum.1 yaşına girince de diğerlerine.Tatlı hariç.

1 yaşına,1 ay 4 gün kala,bizde ki son gelişmeler bu şekilde.Bu bir aylık sürede,Emir'in bir yaşına çok yaklaşması sebebiyle,bol bol bu konu ile ilgili yazılarım olabilir,pek duygusalım bu konuyla ilgili:)

Son olarak Emir'in Paşa'yı öptüğü bir videoyu paylaşıyorum aşağıda.Tam belli olmuyor ama uzanıp ağzını açıyor:)


Herkese iyi geceler.....Anne yatar...Yarına Playlist paylaşacağım,ilgilenenlere duyurulur;)

You Might Also Like

9 yorum

  1. heeeey çok tatlı yazıııı. evet paşa ağzını açıyo. ağızdan öpüşür gibi. french kiss ha haaaa :) plaiylist evet anladım. bi de filmler yazcaktın sen sanki. yok diziler evet. yazmıştın sahi doğru doğru :) şu yazını bloguma koycam yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heey teşekkür ederisssss:)Aynen ya başka türlü öpüşmüyo,illa ağız açılacak:)))))Yazdımmmmm ben dizilerimi,bitanecik dizilerimiii:)aralarda yazabilirim yine ama film izlemeye fırsat bulamıyorum ne yazıkkiiii...

      Sil
  2. bak koydum bloga emirin fotosunu yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiisssss:)Emir de teşekkür ediyomuşşş bak:)

      Sil
    2. Senin blogunda Emir'in fotosunu görünce çok komiğime gitti yaaa:)Çılgın ve popüler minik adam:)Teşekkür ederis tekrarr;)

      Sil
  3. öp ama benim için poposuna vur mıncıkla :)

    YanıtlaSil
  4. Yarabbım o nasıl birşey ya ölürüm çoookkk çoook tatlııııı,maşallah diyeyimde nazar değmesin.
    Allah bağışlasın, pozlarda bir harikulade, inci, inci pirinç tanesi gibi tatlı tatlı dişleri. :) Evladını bukadar duygusal güzel anlatan bir anneden bir okadar mükemmel bir mucizenin gülüşü, var oluşu ay maşallah tekrar.Gelişmelerde bir okadar olumlu şükür, onu sevgi içinde büyütecek herşeye dikkat etmeniz kitap,hayvan sevgisi en önemlisi sıcacık sevgi dolu bir ailenin içinde büyümesi, beslenme gibi herseye eksiksiz dikkat etmeniz Annelik bu olsa gerek...Ay bayram şekeri gibi birsey ya yerim Emiri çok öpün adıma selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel şeyler yazmışsınız:)Beni gülümsettiniz,çok teşekkür ederim:)Bütün anneler gibi ben de elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum,yeter ki minnaklar hep gülsünler,sağlıklı ve mutlu olsunlar.Sizin yerinize Emir'i öpüyorum şimdiii:)içtenliğiniz için tekrar teşekkür ederim..Sevgiler...

      Sil