Hayata 'anne' gözünden bakmak

03:43

Anne olunca hayata bakış açısı tamamen değişiyormuş diyoruz ya,sadece o değil,hayatı yaşayış şekli ve minicik  detaylar bile değişiyormuş.Daha önce aklınızın ucuna gelmeyen şeyler artık ezberinizde olabiliyor,umrunuzda olmayanları umursayabiliyor,fikirleriniz bambaşka hale gelebiliyormuş.İşte benden bazıları...

-Ağlayan bebekler:Bebekler,hele ki ağlayan bebekler...ah ne sinir bozucu gelirlerdi bana.Anneyle baba ne yapıyor ki bu bebek bu kadar cırlıyordu,madem bebek yapıyorlardı ozaman bakmasını bileceklerdi.Benim bi çocuğum olsun,bak hiç ağlamayacaktı.Hmmm...o işler öyle olmuyormuş.Şimdi ağlayan bebek görünce içimde bir kucağıma alıp sakinleştirme isteği duyuyorum.Anneyi de bir yere kahve içmeye yollıyım,o biraz kafa dinlesin,ben çocuğu sustururum diyorum.
-Uçakta ağlayan bebekler:En sinir bozucu bebek modeli-ydi.Şimdi içim acıyor yemin ederim.Bebeğin tıkanmış kulaklarını yada sıkılmasına üzülmeyi geçtim,asıl anneye nasıl üzülüyorum anlatamam.Çünkü onun ne kadar çok stres yaşadığını tahmin edebiliyorum.O uçaktaki pek çok kişinin ters bakışlarına ve 'offfff' larına maruz kaldığı için hissettiği paniği,bebeğini susturmaya çalışma çabasını...onunla ben de strese giriyorum ve 'Off''layan herkese ağzının payını vermek istiyorum.
-Kaldırımlar ve yoldaki çukurlar:Haberim bile yoktu bu kadar çukur olduğundan,kaldırımların bu kadar yüksek olduğundan ve onalara çıkmak için yapılması gereken düzlüğün ne kadar az yerde olduğundan.Taa ki bebek arabası kullanmaya başlayana kadar.
-Alışveriş listesi:Mutfak alışverişi nedir?Gidersin canın ne istiyorsa,neye ihtiyacın varsa alır çıkarsın değil mi?Yok o da bitti.Nerenin eti iyi?Nerenin peyniri güzel?Nerde organik satılıyor,nerede sallamasyon organik(benim dünyamda organikler ikiye ayrıyor:))Hangi bebek maması nerede satılıyor,bebek çamaşır detarjanı nerede?İstediğim yoğurt markası burada var mıydı?Peki yumurta?Köy yumurtası nerenin ki daha iyi?Tavuğun hangi markasının organiği güzel ve kaç saatte pişiyor?Kuruyemiş??Bebek bisküvisi?Alsam mı ki?Sağlıklı mı?Alışverişe çıkmak baya zorlu bir iş oldu desem yeridir.
-Hamileler:Ah hamileler ah.Hiç mi ilgimi çekmezdiniz siz benim?Hiiiiiçççç!Ancak göz ucuyla bakardım,aldığı kilo miktarına yuh der kafamı geri çevirirdim.Şimdi mi?Şimdi hamileler öl desin öliyim.Hamile geçiyorsa önünü açıyım,ayağına masaj yapıyım istiyorum.İçimden düşünüyorum,''acaba morali nasıl,midesi bulanıyor mu?Sorsam mı ki?İyi midir ki?Ay canım benim...Sağlıkla alsın bebeğini kucağına'' böyle bir teyze oldum ben.Empatinin dibi.
-Su:Su yahu alt tarafı su.Hnagi su el değmeden şişeleniyor?Hangisi cam satıyor,hangisi bilmem ne oluyor.Vay anasını dimi?Bilme artık bunlarıda.
-AVM asansörleri:EN HASSAS NOKTAM!O Avm 'lerde asansöre binen gencecik,sapasağlam ve çocuksuz insancıklar grubu var ya,onlara ayrıca insanlık eğitim verilmeli ,baştan okuma yazma öğretilmeli,mümkünse saçlarından tutup dışarı çıkarmalı.Onlar yüzünden bebek arabalı anneler,dakikalarca asansöre binmeyi bekliyor.O asansörler,Yaşlılar,hamileleler ve çocuklular için!!!!BİNMEYİN!!!Olduda bindiniz,bari bu saydıklarımdan birini gördüğünüzde inin şu asansörden,inin!!!!Bir de bunların laf yetiştirenleri var,o konuya girmemeyim,çıkamam.
-Anneler:Annelerin kıymetini anne olduktan sonra anlayanlar gurubunu en başındayım.
-Sohpetler:Anne olmuş kişilerin sohpeti ve anne olmamış kişiler sohpeti diye birşey var.Gerçekten var.
-Doktor randevularında görülen yeni anneler:Onlara bakınca da kendimi onların yerine koyuyor,o zmanki endişelerimi hatırlıyor,bebeklerini tartarken ellerini tutmak,'sütüm yetiyor mu?' diye düşünüyorsa onlarla konuşmak,bebekelerine iltifat etmek,yakında herşeyin kolaylaşacağını söylemek istiyorum.
-Bebek mağazaları:Bebek mağazası nedir,ne işe yarar? Haberi olmayan ben,artık her semtin bebek mağazalını ezbere biliyorum.Hangisinde hangi marka satılır,nerenin nesi iyidir,beynime kazıdım.
-Bebek mağazalarında görülen hamileler:Ne alacağına karar veremiyorlar genelde ve ben yardım etme isteği ile yanıp tutuşuyorum ama kendimi tutuyorum.'Sanane' der filan,bir de birşey diyemezsin,hormonları ne durumda tahmin etmek ne mümkün...En iyisi karışmamak:)
-Bebek sevenler ve sevmeyenler:Bebek sevenleri,bebek sever gibi yapanları ama aslında sevmeyenleri,gerçekten bebek sevmeyenleri,ne yapacağını bilemediği için bebekten çekinenleri 5 saniye içinde tespit edebildiğim bir radara sahibim artık.
-Çirkin bebek güzel bebek:Çirkin bebek yoktur,olamaz.Sensin çirkin.
-24 saatin kullanım biçimi:Daha önce 24 saatin 9'unu uykda geçiren ve geri kalanıyla tembellik yapan biri olarak,şuan 24 saat en verimli biçimde nasıl kullanılır isimli bir seminer verebilirim.Kaç saat uykuyla idare edilebilir?Kaç saat ve kaç gün uykusuzluktan sonra desteğe ihtiyaç duyulur?Banyo yapmak,yemek yemek ve uyumak için en doğru zaman nedir?Bir gün içine kaç iş sığdırılabilir?Bebekle gidelecek ve gidilmeyecek yerler nereler?Yorgunlukla başa çıkma yolları.Çocuksuz geçirilen 1 dakikanın önemi.Eski günlerde üşendiğiniz için yapmadığınız onca şey için yaşadığınız pişmalıkla başa çıkma yolları.Cevaplar artık bende:)
-TV:Tv düşman artık.Açık olsa dert,olmasa dert.E açma açma nereye kadar,sıkılıyorsun boşver diyosun,Tv izledi diye nolucak yani diyip açıyosun,evde ses olsun diyosun,kendi istediğin bir kanalı açıp nasılsa bunlar çocuğun ilgisini çekmiyor diyerek kendini avutuyorsun.Sonra akşam saat 5 civarlarında çocuktan iyice bunalıyorsun,ilacı tam karşında,çizgi filmi açtığın anda herşey yavaşlayacak,çocuğun sakinleşecek ve sabit duracak.Açsam mı açmasam mı?Kendinle savaş dur.Sonuçta o Tv bir şekilde açılıyor.Vicdan azabı ruhunu  kemiriyor ama diğer taraftan da  'Oh beeeee' deniyor.Biz de böyle oluyor.Geçinip gidiyoruz:)

Bu liste aklıma geldikçe güncellenir gibi:)Hepinize sevgiler....





You Might Also Like

6 yorum

  1. Etrafımdaki bir çok anneyi özetlemişsiniz resmen :) Güzel anlatım olmuş..
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Blogunuzu hemen ziyaret edeceğim:)

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsınız. Anne olmak ınsanı her sekılde daha da yumuşatıyor daha merhametlı ve en bencıl ınsanı bıle kendınden başka bır canlıyı oncelemesıne neden oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Aynen dedğiniz gibi,annelik insanı çok değiştiriyormuş,her yönüyle,anneyken daha iyiyiz sanırım:)

      Sil
  3. merhaba yeni keşfettim blogunuzu bayıldım bende beklerim :)
    http://yenihayatiminilkgunu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,hoşgeldiniz,.çok teşekkü ederimmm:)
      Tabii ki hemen blogunuza gelicem.Sevgiler:)

      Sil