Dizilerim ve ben

07:44

Geldik en önemli konulardan birineJHayatının önemli bir yerini oluşturan biri için,yazılmazsa olmaz.Hatta bir kere yetmez,bir kaç kez daha bile yazılabilir.

Yabancı dizi izleme takıntım,tam olarak ergenlikte başladı.Bir gün Tv’yi açtım,Dawson’s Creek diye bir dizi var,CNBC-E kanalında.O zamanlar diziler dublajlı.Tv’yi açış o açış,sonra manyak oldum diyebiliriz.

Çok izliyorum,kafamı dağıtmak için birebir,kaçış yerim dizilerim.Mutlu olduğum,gerçek olan herşeyi unuttuğum zaman.Moduma göre seçerim;ağlamak için ayrı,gülmek için ayrı,hadi yemek yerken bir tane izliyelimler ayrı.Ama komedi dizileri hariç tutarak şunu söyleyebilirim; benim için en önemli kriter;dizinin müziği iyi olmalı.Bir dizinin Soundtrack’i,dizinin kalitesini belirliyor benim için.O kadar önemli.İzlermiyim ki diye düşünürken,bir şarkı duyup,o diziye taktığım çoktur.Hayatımda en önemli yeri olanların,soundtrack’i kusursuzdur mutlaka.Başka türlü bağlantı kuramıyorum ben.Müzik olmazsa olmazım.

Sonra azıcık duygulandırırsa tadından yenmez.Ağlatsın,zırlatsın.Konu sürükleyici olsun.Hayatın içinden konular daha çok bağlayıcı.

Birde çıtır çerezlikler var.Eğlendiren,sürükleyici,derdini tasanı unutturan.

Güldürenler var.Ne modda olursan ol,açarsın ve içinde ki sıkıntı yok olur gider.

Çok fena merak ettirenler var.Her bölüm bitince,’aaa nasıl yani?’ dedirtenler.

Ama en kıymetlileri,’hissettirenler’.Aradığınız cevapları bulduranlar,tüyleri diken diken edenler.Hayatın ta kendisi olan,bizler gibilerin hikayeleri.İşte onlar en çok sevdiklerim.

İŞimdi favorilerimi,en sevdiklerimi,en önemlilerimi,hayatımın bir dönemini ele geçirmiş ve her izlediğimde aynı zevki aldıklarımı,asla sıkılmadıklarımı,çoğu zaman en yakın arkadaşlarımı yazacağım.Bunlar haricinde izlediğimde daha pek çok dizi var fakat bunlar 'farklı olanlar'.Yazdıklarım en çok sevdiğime göre sıraya koyulmadı.Çünkü,birini önce yazsam öbürüne haksızlık gibi geliyor:)

Hadi bakalım başlayalım;


ONE TREE HİLL

Neydi özel yapan derseniz;HERŞEYİ derim.


Aslında ilk bakışta,bu dizi her telden çalıyor,entrika,dram,aşk..JTam bir gençlik dizisi havası hakim
,özellikle ilk 4 sezon.Sürekli bir merak ettirme huyu var,bir bölüm izleyip kapatamıyorsun,mümkün değil.Ayrıca çok eğlendiriyor çünkü bir dizide olması gereken herşey var.Kötü adam,iyi adam,zengin çocuk,fakir kız,iyi çocuk,kötü kardeş,cinayet…..aman aman,pek zevkli,yok yokJ

Ama  asıl önemlisi,One Tree Hill'İn izledikçe anlaşılacak çok güzel bir derinliği var.Çok şey hissettiriyor.İçini burkuyor,gözleri dolduruyor.Hani dedim ya;bazı diziler aradığınız cevapları bulduruyor diye,işte bunu yapıyor bana..Normal normal,kakara kikiri izlerken,birden bir replik geliyor,ardından bir şarkı.iŞTE BUDUR diyorsun.

Her yaşa hitab edebilen,herkesin kendinden birşey bulabileceğine inandığım bir dizi.ilişkiler çok güzel anlatılıyor.Bu dizi çok azının yapabildiğini yapıyor;ilham veriyor.

İddia ediyorum;ön yargılı olarak başlayan,burun kıvıran,'bu ne yaaaaaaaa' diyen bile,bir bölüm izleyip bırakamaz.(Bknz:Sevgili eşim Kerem:)) İlla ki merak eder.İnadını kırar izlerse,eminim kendinden çok şey bulur,eminim onu etkileyen bir sahneye mutlaka rastlar.Soundtrack’i çok çok çok iyi,bir iki şarkı değil.Hepsi.

Benim için özel olmasının diğer büyük sebeplerinden biri,çekimlerin Dawson’s Creek’in de çekimlerinin yapıldığı Wilmington kasabasında yapılmasıdır.Orası ne şeker,ne güzel bir kasaba,dış çekimleri daha da güzelleştiriyor,diziye büyülü bir hava katıyor.

Gerçek bir fikir edinmek ve diziyi neden bu kadar sevdiğimi şıp diye anlamak için,aşağıdaki videonun en azından ilk 2-3 dakikasına bakmanız yeterli olacaktır:) 9 seneden sonra,final bölümden önce yapılan özel bir bölüm.Özledim....





FRİENDS




Fazla birşey yazmaya gerek var mı?İzlemeyen kaldı mı?Peki en az 5 tur izlemeyen kaldı mı?KALMAMALI.EFSANE!!!Mutluluk hapı.

HOW I MET YOUR MOTHER



Hadi tekrarlayalım: Fazla birşey yazmaya gerek var mı?İzlemeyen kaldı mı?Peki en az 5 tur izlemeyen kaldı mı?KALMAMALI.EFSANE!!!Mutluluk hapı JJJJ

GREY’S ANATOMY/PRİVATE PRACTİCE





Dizinin yaratıcısı ve senaristi Shonda Rhimes;ne özel bir kadınsın sen!Elinin değdiği herşey nasıl bu kadar iyi olabilir ki?Bir dizi 10. sezonunda,hala nasıl bir kez bile sıkmaz?Sadece bir hastane dizisi gibi gözüken bir dizi,nasıl bu kadar iyi olabilir?En basit hikaye bile nasıl bu kadar güzel anlatılabilir?Çok büyük bir yetenek gizli bu dizide bence.Hiç birşey yıkamıyor.Bu karakter gitti olmaz diyorsun,ay herkes değişti artık tutmaz diyorsun,tutuyor,oluyor.Nasıl oluyor bilmiyorum.

 Private Practice dizisi de Grey’s Anatomy’nin Spinoff’uydu,hani ‘o diziden bir karakter al,ona bir hikaye yarat ve yeni bir dizi yap’ olanlardan.’Ay bu nasıl ki?Bu kadını da sevemedim ki ben hiç,uyuz bişiy,izlemem ben bu diziyi,hadi bi ucundan bakıyım kaparım’ derken,baktım elimde mendil,zırıl zırıl izliyorum durmadan.



Dedim ya;Shonda Rhimes.Çok büyük yetenek!Elinin değdiği her iş iyi.Scandal da onun elinden.Acil vakit yaratıp izleyeceğim,iyi olduğuna dair damla şüphem yok.



LOST/FRİNGE

Lost fenomenine o dönem ben de tutuldum.Evet,finalini ben de beğenmedim.Ama bir bölüm için,onca bölümün hakkı yenir mi?Yenmez.Ayıp olur.6 sezon ayıla bayıla izlemedik mi?Sonu havada kalmışmış,e kalıcak tabii,o kadar gizem ancak bu kadar çözülürJNe demişler?Gideceğin yer değil,yolculuk önemlidir.Ben yolculuktan acayip zevk aldım.




Fringe.Dibine kadar bilimkurgu.Çok sürükleyici.Gizemli.Lost gibi,her bölüm sonunda şok edici ama kıyaslanamayacak kadar farklı.Finali ise tamamen tatmin edici,herşey çözüldü,beni ikna etti.Çok başarılı.Joshua Jackson da var,o da artısıJ


Bu iki diziBizi JJ. Abrahams’ın entresan beyniyle tanıştırdıJBu tarz şeyler yazmayı akıl etmek için çok farklı çalışan bir beyin lazım.Kendisinin bizden olmadığını düşünüyorum.Zekasını alkışlıyorum.


FELİCİTY





Ah Felicity ah.Niye kestin o saçlarıJ


Aslında JJ. Abrahams’ın ilk dizisidir biliiyormusunuz?1998 yılında çekilmiştir ilk bölüm,JJ Abraham dizinin  hem baş yapımcısı,hem yazarı hem bestecisi hem de yönetmeni.Sonucu merak ediyorsunuz değil mi?Muhteşem,izlememek kayıp diyebilirim.

Çok  duyulmamıştır Türkiye’de,bir ara digiturk ilk dizi kanallarını açtığında,yayınlamıştı.Ben öyle tanıştım.Lostmuş,Fringemiş alakası yoktur.Baya gençlik dizisi gibi birşeydir ama bir üst level’ı dır.Lise aşkları yaşanmıyor ondan daha olgun.Ünivesite sürecindeki kendini arama sürecini anlatıyor.Arama,arayıp bulamama,hayatta nerede olduğunu bilmemek,en çok kendini tanımaya çalıştığın,en çok eğlendiğin,en güzel aşkları ve arkadaşlıkları yaşadığın,gençlikle yetişkinlik arasındaki o süreç o kadar güzel anlatılıyor ki.

Felicity dizi gibi değil,sanki her bölüm bir sinema filmi gibi.Oyunculuklar çok başarılı.Hele başrolde ki Keri Russell çok  iyi bir oyuncu,yumuşacık,sesinin tonu bile huzur veriyor.Karakterler sıradan değil,çok özenle yaratılmış.Müzikler…kusursuz.Replikler desen harika.


Anlatılmak istenen farklı birşey var sanki,böyle farklı bir tadı var.Hüzünlü bir tadı,çok samimi bir tadı.Yazarken özledim,izlemek istedim.


Ama finale yaklaşırken son bölümlerde,bir anda birşey oluyor,sanki JJ. Abrahams,’ben burdayııııımmmmmmm’ diyorJ O zaman izlerken çok sinir olmuştum,anlamamıştım,yakıştıramamıştım,mahvetti diziyi demiştim,izleyen varsa hatırlar.Ama şimdi düşünüyorumda,adamın elinde değilmiş,bu adamın böyle bir dizi yapması bile enteresanmış,Lost ve Fringe ile bunu anlamış oldum.Ama iyi ki yapmış.İzleyin,Büyük tavsiye.



ALLY MCBEAL

Bu diziyi çoğu kişi bilir,izlemesede duymuştur.İlk yayınlandığı dönemde herkesin dilindeydi.

Bir grup avukat ve onların hikayeleri.Çok hayalperest,çok romantik,eğlenceli ve kendi dünyasına hapseden,zevkle izlenen farklı bir dizi..Müzikler bu dizide de ön planda,Vonda Shepard soundtracklerin başrolünde.




Sonra diziye Robert Downey Jr. katılıyorJNe güzel oluyor bir bilsenizJ
Çok severim,çok severim,çok severim.İzlemeyen kalmasın noolur.


BROTHERS&SİSTERS

Şimdiiii……geldik benim için kıymetlilerden birine daha.Çok çok kıymetli hemde.



Bir anne ve yeni ölmüş bir babanın,30’lu 40’lı yaşlardanki dört tane çocuğunun yaşantılarını konu alan harika bir dram/aile dizisi.Tek çocuk olmaktan nefret ettim bu diziyi izlerken.Kalabalık aile olmayı isteten,çok duygusal,çok komik,kardeş ilişkini harika işleyen,4-5 çocuk yapıp böyle bir aile kuralım dedirten,hayatın tam içinden bir dizi.Ally McBeal’in Ally’si kardeşlerden biri.
Sally Field ise anne rolünde.Niye bitti ki bu dizi? L

PARENTHOOD

Brothers&Sisters bitti ama Parenthood geldi neyseki.

Ben bu diziyi ilk yayınlandığında 2 bölüm izledim,sarmadı,kapadım.Sonra 1 sene sonra ‘bu dizi beni niye sarmadı ki?’ diye aklıma düştü,açtım 6 bölüm izledim.İYİ Kİ İZLEMİŞİM!!Çünkü sonra olan oldu,Parenthood benim vazgeçilmezim oldu.Bağımlılık yaptı.İlk kez çocuklu hayata sempati duymamı sağladı,hatta çocuk istetti,kardeş istetti,aile istetti.



Bu diziyi izlemeden önce mutlaka yanınızda bir kutu mendil olsun.Aşırı bir ağlatma özelliği var,ya herşeye ağlayası geliyor insanın,niye bilmiyorum.Tamam çok duygusal ve ağlatıcı sahneler var,onlar zaten belli,konu bunu gerektiriyor bazen.Fakat bir de aslında çokta ağlanmıycak sahneler var,ama yinede nasıl oluyorsa gözden yaşlar süzülüyor.
Benim bu konuyla ilgi teşhisim,oyunculukların iyi olması.Özellikle Mae Whitmen ve Monica Potter.Bunu yazarken diğerlerine haksızlık mı oldu ki?İnanın hepsi harika,özellikle çocuk/genç oyuncular,şaşırtıcı derecede başarılı.

Bir repliği bir oyuncu söyler,hiç bir şey hissetmezsiniz,aynı repliği başka bir oyuncu söyler ,içinde öyle bir yere dokunur ki,cız ettirir.İşte bu dizinin oyuncularında bu var.

Dizinin adı ‘Parenthood’ yani Türkçesiyle ‘Ebeveynlik’ .Konusu isminden belli.Her yaştan ebeveyn ve çocuk olmak üzerine.Anne-baba ve çocuk ilişkilerinin her türlüsü o kadar güzel anlatılıyorki dizide.Bence anne-baba olmadan once,eğitim amaçlı,mecbur tutulup izletilmeli.Hepimizin yaşadığı yada yaşayacağı bir çok sorun harika işlenmiş.Her sahnesinde öğrenilicek yada içi sızlatacak,ya da gülümsetecek birşey var.Bu dizi tamamen HİSSETTİRİYOR.Her ne duygu olursa olsun,o duyguyu çok yoğun yaşatacak kadar başarılı.Çok insani,çok güzel.Herkesin kendinden çok şey bulabileceği dizilerden.

Ben şuan şu durumdayım,dizinin açılış jeneriği başlıyor ve tüyler diken diken,hatta bazen gözler doluyor.Bu da bir başarı olmalıJYada benim Psikoloğa ihtiyacım varJ Ama ben tek olmadığımı biliyorum,yorumlar hep bu yönde.




Ben bu dizide sıkılmadan 2. turu attım,ikinci kez izlerken hamileydim, Kerem’in de izlemesini istiyordum.Birlikte izledik.Ama hamileyken izlerken beni baya zorladı duygusallık meselesi,zaten ilk turda çok ağlamıştım,daha fazla ne kadar ağlayabilirm ki diye düşündüm.YanılmışımJ Ama iyi ki izledim,dizileri Kerem’e izletince aşırı mutlu oluyorum,bir de o da beğenirse benden mutlusu yok,sanarsınız ki diziyi ben çektimJBen çok sevdim,Kerem de çok sevdi,annem de çok sevdiJBiz ailece bayıldık.Belki siz debayılırsınızJBen şiddetle tavsiye ediyorum.Hele ki aile kurmayı düşünüyorsanız kesin izleyin.Fena gaza getirmişti beniJ

MODERN FAMİLY


Friends ve How I met your mother’dan sonra 3. Hit komedim.Çok gülüyorum,çok eğleniyorum,modum tavan yapıyor,hele sabahları izlersem günün geri kalanı harika geçiyor,çok kafam dağılıyor,çok seviyorum.


WİLL&GRACE


Komedi dizilerinin en güzellerinden..Friends veya How I met your mother gibi değil,ama karşılaştırılacak gibi de değil.Daha bi farklı,en az onlar kadar komik.Başroldeki Will ve Grace’ten çok Karen ve Jack karakterleri favorim.Beni kahkahalarla güldürmek zordur,her seferinde bunu yaparlardı.Çok tatlı,süper eğlenceli.Çok özledimmmm…..:(


DAWSON’S CREEK






En önemlisini en sona sakladım.Dizide anlatılıcak birşey yok,bildiğiniz klasik gençlik dizisi işteJ Ben sadece bana hissettirdiklerini anlatacağım.

Bu dizinin,benim ben olmamdaki katkısı çok büyük.Hayata bakışımı,müzik zevkimi,küçük şeylerde ki güzellikleri görmeyi,hayallerin gerçek olabileceğine inanmayı,umudu hiç kaybetmemek gerektiğini bu dizi sayesinde öğrendim ben.Kameranın büyüsüni,bir şarkının herşeyi güzelleştriebileceğini,bir sahnenin başka biri üzerinde yaratabileceği ‘o’ etkiyi öğrendim.

Wilmongton’da(dizideki adıyla Capeside) yaşamak istedim.Yağmuru,karı,aşkı,sevgiyi,hayatı daha çok sevdim.


Bu diziyi izlerken şunu yazdım günlüğüme;

‘Büyüyünce ben de insanları,çekimlerimle bu kadar etkilemek istiyorum,bir kişiye bile bir şeyler hissettirebilirsem,başarılı oldum demektir.’Bu kadar ilham vericiydi benim için.

Bazen açıp izlemek istiyorum,bana hissettirdiklerini özlüyorum.Sonra korkuyorum,o zaman ki büyülü duyguyu ya hissedemessem diye.Ya çok çocuksu gelirse diye,ya bir diziden ‘o kadar’ etkilenemiyecek kadar olgunlaştıysam diye,ya bir replikten bu kadar etkilenen o küçük kızın artık büyüdüğünü farkedersem diye…İzlemiyorum o yüzden.O içimdeki,özel yerde dursun diyorum.

Kimine göre bir dizi işte….bana göre bunlar demekti Dawson’s Creek…

Gençliğim demekti…o deli gibi hayaller kuran küçük kız demekti…Bana her bölümü ilham verdi…

İşte bu küçük kızın en büyük hayali ise büyüyünce Capeside/Tree Hill kasabası yani WİLMİNGTON'a gidip,o büyünün gerçeğini görebilmekti.Sonra bu kız büyüdü ve Wilmington'â gitti:)Hayatının en güzel 3 gününü yaşadı:)

Hayatlarımızın her döneminde,bizlere bu kadar ilham veren bir şeylerin her zaman,olması dileğiyle….Hayallerimizden hiç bir zaman vazgeçmiyelim…İçimizdeki çocuğu hiç kaybetmeyelim….J





Wilmington

Dawson'ın evi

Joey'nin Dawson'ın odasına girdiği pencere

O meşhur iskele

One Tree Hill'de ki köprü


Kasaba merkezi.Bir çok çekimin gerçekleştiği cadde

River Court.Eskiden burada bir basket sahası varmış.Benim gititğim sene,dizi bitince,yıkılmış
Riverwalk 

Benim gibi bir kaç OTH hayranı yazıları











You Might Also Like

5 yorum

  1. Merhaba :)
    Cennete düşmüş gibi oldum efsane olanlar izlendi tabi ama malum tatil dizi sendromuna ilaç gibi geldi teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne güzell:)Benim sevdiğim dizileri başkasına izletebilmeyi başarmak en büyük hobim sanırım:)

      Sil
  2. gelcem yineeee eski diziler de var bak.

    dur ne dicem. marley and me yıldızları izleyen köpek ve hachiko'yu ankaralı blogçu arkadaşımız elif güliz bayram sayesinde izledim. o söledi bana blogunda. git bak o da köpek sever ve oscar adlı bir köpeği var. o filmdekiler gibi tatlı bir köpek ve elif de hep onunla yaşıyor. oskarı anlattığı yazılar da var. git onun bloguna madeeeem :) kafangüzel. blogspot.com :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa harikasın...hemen ziyaret ediyorummm...
      seni de bekliyorum yine:)

      Sil