Emir'den son gelişmeler -2-

02:42

Emir  2 gün önce 13 aylık oldu.

Son 1 haftadır adımları ve dengesi çok güçlendi.Her an yürüyebileceğine dair inancım arttı.Heyecanla bekliyoruz fakat yürümeye başladıktan sonra bizi bekleyenlere hazır mıyız bilmiyorum:)

Haftada iki gün,45 dk.,anne-bebek oyun gruplarına başladık.Emir bey’in sosyalleşmesi açısından iyi olacağını düşünüyorum.İki farklı yere gidiyoruz,birinde çok mutlu,ötekinde ise her hafta daha fazla huysuz oluyor.Tüm bebekler tatlı tatlı oynarken,benimki ‘ıh ıh’ huysuzlanıp,habire kucağımda durmak istiyor.Bir grupta daha iyiyken,niye öbüründe kötü anlamıyorum.Deneme dersinde herşey harikaydı,çok sevmişti,ama şuan  öyle değil.Canı mı acıdı,birşeyden mi korktu,ben mi görmedim? diye düşünürken en son dersimizde birşey farkettim.Bu gruba ilk gittiğimizde 3 anne 3 bebektik,her geçen hafta bu sayı arttı,şuan neredeyse 8 bebek olduk sanırım,bu sayı annelerle birlikte 16 oluyor ve sanırım kalabalık onu biraz tedirgin ediyor.Üzülmüyormum desem yalan olur,huysuz annesine mi benizycek diye korkuyorum açıkçasıJSosyal babasına benzesin istiyorum.Çocuğumuza geçen genleri biz seçebilsek keşke.

Geçen hafta,karı koca başbaşa 2 gece 3 gün tatile gittik ilk kez.Tatili kendime zehir ettim birazcık fakat dönünce bana ne kadar iyi geldiğini anladım.Bu sebeple biletlerini taaa 1 sene öncesinden aldığımız,Aralık’ta bizi bekleyen tatilimiz için,daha az vicdan azabı çekip,mutlu olma moduna geçmeye kendimi ikna etmeye çalışıyorum.

Emir artık geceleri uyanmıyor millet.En öncmli haber bu.Artık kesintisiz 11 saat uyuyor.Ne büyük gelişme,ne büyük mutluluk bir bilseniz.Uyandığı geceler elbette oluyor.Hatta haftada 4 gece uyanmıyorsa 4 gece uyanıyor ama hemen uykuya dalabiliyor.Ya biberonla mama veriyorum yada kucağıma alıyorum,hemen uykuya kaldığı yerden devam ediyor.Uyanmasının ise mutlaka bir sebebi oluyor,diş ağrısı yada pijamasının ıslanması gibi…Artık buna eminim,sebepsiz uyanmıyor. Uyku eğitiminden sonra bozulan öğlen uykularımız ise düzene girmeye başladı.

En sevdiği,en çok güldüğü ve en çok oynadığı oyun,’ce-eeee’ ve her fırsatta,bazen perdenin arkasına geçip,bazen kapının yanından,bazen kafasına battaniye örterek,bazen yatağından,yani fırsat bulduğu her yerden,7564758 kez üstüste ce-eeeee yapıyor:)Artık oyuncaklarıyla kendi kendine daha uzun oyun oynayabiliyor,bazen 20 dakikayı buluyor.

Bana fena halde takmış durumda,hiç gözünün önünden gitmeyeyim istiyor.Benden ayrılmak istememe dönemine girmiş bulunuyoruz.Eskiden ağladığında babasında da sakinleşirdi,artık imkan yok,illede anne.O bana sardıkça ben de ona sarıyorum.Kendime hiç zaman ayırmaz oldum,sürekli Emir modundayım.Tatile çıkmamızın sebebi de buna bağlı yaşadığım bunalmaydı ama elimde değil.Yapışık vaziyette yaşıyoruz:)



Geçen sabah odasından beni çağırdığını söylüyor Kerem.’Annnee gel’ demiş hemde bir çok kez.Ben uyuyormuşum,duymamışım.Niye uyandırmadın diye kızdım Kerem’e,’ne biliiim kıyamadım,az sonra nasılsa uyanıcaksın,biraz daha uyu diye düşündüm’ diyor.Bence kıskandı:)Hihihi..

Paşa’ya daha da çok sarılıp öpüyor.Babası beni,ben de Paşa’yı kıskanıyorum:)

Artık kaç dişi çıktı sayamıyorum.Çok çıktı,çok.Özellikle arka taraflar vahim durumda,eli sürekli kulağında,yanağında.Bugün sayıyım ve not ediyim diş sayımızı.


Artık eline bisküvü veriyorum ve yiyiyor.Çok şaşırıyorum o kadar büyüdüğüne,hatta inanamıyorum ve yarısında elinden bisküviyi alıp ben yediriyorum.Doğru yapmıyorum sanırım ama korkuyorum.En korktuğum şeylerden biri boğazında birşeylerin kalması.

Geçen Pazar sallıncakta sallanmaktan ilk kez zevk aldı,çok güldü.Daha önce pek tepki vermiyordu.Bu sefer kahkalar attı:)

Artık aldığım kıyafetler daha çok yakışıyor sanki,daha komik oluyor:)Hele kot giydirmeye bayılıyorum fakat ayakkabılar hala ayakta durmuyor,çıkarıyor,sadece ayakkabıyı değil çorabı da çıkarıyor,deli olucam.İlk adım ayakkabısı alıyım diyorum,sonra diyorumki,kime ne alıyorsun,10 dakika tutmayacak ayağında,bir yolunu bulup çıkarıcak.

Yakın zamana kadar,pusetinde uzuuunnn zaman söylenmeden dururdu,birlikte dışarlarda gezerdik.Artık öyle değil,çok haraketlendi,sıkılıyor.Hadi indir beni emekliyim,geziniyim,kucağına çıkıyım,keşif yapayım diyor,mutsuz oluyor.

1 yaşına girdiğimizden beri ışık hızıyla büyüyor,herşey daha da hızlandı.O büyüdükçe paylaşımlarımız artıyor,paylaşımlar arttıkça sabırsızlanıyorum. Zaman çabuk geçmesin demiyorum,hadi biraz daha zaman geçsin daha çok şey yapalım diyorum.

Son olarak;çok tatlı çookkkk,her gün daha da tatlılaşıyor sanki…:)




Herkese sevgiler…

You Might Also Like

2 yorum

  1. Allahim esirgesin, maşallah :))

    11 saat deliksiz çok değil mi ya yine de bebek için. Gerçi ben uyuyabilsen hiç affetmem 22 yaşımda bile uyurum :))

    Sağlıkla büyüsün, ikiniz de çok tatlısınız!

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederis:)Valla bende mümkün değil sanıyordum o kadar uyuması,uyumaz diyordum,uyuyormuşş,8de yatıyor,7de uyanıyor,bide mutlu uyanıyor ki sorma:)Bebek o daha bol bol uykuya ihtiyacı var demekki ablasııı:)Çok öpüyorummm...

    YanıtlaSil