Ninni

08:35

Emir yeni doğduğunda,uykusuz gecelerimizin ilk günlerinde,hiç ninni bilmediğimizi farkedince baya şaşırmıştık.Bildiğimiz tek ninni 'dandini dandini dastaaannnnaaaa...' ve 'uyusunda büyüsün niiinnniiiiii' .Seçeneklerimiz baya kısıtlıydı:)

Emir'i uyutmaya çalışırken zamanla kendimize özel ninniler uydurmaya başladık.Bazıları sevgi dolu,bazıları mesaj içerikli(hadi uyu artık...gibi),bazıları komik:)Çoğu zaman annemle,gecenin 3'ünde birbirimizin uydurduğu ninnilere gülerken buluyorduk kendimizi.


Bugün hala,Emir'i uyuturken ninni söylüyorum.Artık ninni repertuarım biraz gelişti tabii.Zamanla tecrübelendim:)İngilizce,Türkçe,şarkılardan uyarlamalar,bir ninninin sözü öbürünün melodisi,ne ararsanız var.

Bu yazıyı yazma sebebim dün Emir uykusundan ağlayarak uyandığında,bebekliğinde uydurduğum ve hala hergün söylediğim,en sevdiği ninni haline gelen,nacizane bestemi duyan zevkli bebeğimin ağlamayı bırakıp sakinleşmesi:)Biz bunu neredeyse hergün yaşıyoruz fakat dün paylaşmak istediğimi kafama not ettim,belki yeni annelere yardımım olur diye düşündüm.

Bebeğiniz doğduğunda,ona sürekli söyleyeceğiniz bir ninniniz ya da şarkınız olmasını gerçekten tavsiye ediyorum,ne olduğu önemli değil,hatırlayacağınız birşey olması yeterli.Hatta özel bir şarkı varsa aklınızda,hamileyken bile bebeğinize dinletmeye başlayabilirsiniz.Benim tecrübeme göre bu ninniler/şarkılar bebekleri sakinleştiriyor.Oğlum 13 aylık ve hala en haykırmalı ağlamalarında bile,onun en sevdiği ninniyle  'ohhh' der gibi içini çekip,omuzumu kafasını koyuyor.

Bende çok işe yarayan ufak bir öneri;)Umarım sizin de işinize yarar.

Son olarak benim en çok sevdiğim,Emir'e hergün söylediğim şarkılar repertuarımızdan bir çocuk şarkısını paylaşım:)Dinlemek için BURAYA tıklayabilirsiniz.Herkese sevgiler...



You Might Also Like

2 yorum

  1. hehee ne güzel yaa pekiii o uyusun diye ona her zaman okuduğun bi kitap var mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yook çünkü kitap okumamı sevmiyor niyeyse.Çok denedim ama mızmızlanıyor,şarkı söylememi tercih ediyor,onu dinliyor.Daha küçük diye herhalde:)

      Sil