Hamile kullanma klavuzu

03:50

Bir hamilenin,yakını,arkadaşı,ailesi,eşi,kardeşi…iseniz,yani hamile kişisi ile bu 9 ay sürecinde bol bol görüşecekseniz,öncelikle şunu bilmelisiniz;arkadaşınız,kızınız,eşiniz…o artık yok.Bir süreliğine aramızdan ayrıldı.Ona çok benzeyen,ama kesinlikle ‘o’ olmayan,farklı bir versyonu ile tanışın,onu kabullenin,sevmeye çalışın.




Çoğu zaman hamile kişinin değişmediğini bile düşünebilirsiniz,aynı konuşuyordur,sakin ve mutlu gözüküyordur,aslında öyledirde ama 10 sn. sonra ne olacağını bilemessiniz!Çok normal gibi gözüken tepkiler verirken,aklında aslından neler geçtiğini tahmin bile edemezsiniz.,Size gülüyor olabilir,ama belki aklından sizle bir daha ömürboyu görüşmek istemediğini düşünüyor olabilir.Karnında minnacık bir bebek taşıyan sevimli annenin değişmediğini düşünmekle bile hata yapmaya başladığınız bir yolculuğa çıkıyorsunuz.Hadi bakalım hepinize kolay gelsin.Bu süreç sizin için kolay olmayacak,fakat bir kaç püf noktasını bilirseniz,daha kolay atlatabilirsiniz.


İşte kaçınmanız gereken bazı cümlerler:

1-BU YAŞADIKLARIN TAMAMEN HORMANAL!
Tatlı annemiz,bir anda saçma bir tepki vermiş olabilir, çok mutsuz  bir moda girmiş olabilir,sinirli olabilir,ağlıyor olabilir ve siz bu davranışlardan birine maruz kalmış olabilirsiniz.Sakın hamile bayana,’hayatım bu yaşadıkların hormonal’ demeyin.Bana bunu etrafımdaki herkes ama herkes diyordu,ve o diyen kişileri boğazlamak istiyordum.

Bilin ki;hamilemiz yaşadığı ve hissettiği şeylerin çok mantıklı olduğunu düşünüyor.Bunların hormonal değil,hamile olmasa da hissedeceği bir şey olduğunu düşünüyor,aynı lafı bebek beklemeden önce duyduğunda da aynı tepkiyi vereceğini sanıyor.Ama yanılıyor.Bunu anlaması lohusalığının bitimiyle gerçekleşecek.Yani yaklaşık 1 sene,tüm saçma düşüncelerini aşırı derecede mantıklı bulacak.Ona aksine ikna etmeye çalışmanız,onu umursamağınızı düşünmesine sebep olacaktır.Hatta sizden nefret edecektir.Eğer olurda,’hormonlarım çok coştu,saçmalıyorum’ gibi birşey söylerse tamam,o zaman özgürsünüz,fakat onun dışında lütfen  kendisini boş yere kışkırtmayın.


2-KAÇ KİLO ALDIN?/KİLO ALMIŞSIN/ARTIK HAMİLE GİBİ GÖZÜKÜYORSUN

Bu cümlelerden birini söyleyen kişi,aslında kötü birşey ima etmemiştir,belki sadece merak etmiştir, belki iltifat etmek istemiştir,yada öylesine söylemiştir işte,hamile kızımızı uzun zamandır görmemiştir,bir anda şaşırmıştır.Olabilir.
Ama aslında çok büyük hata yapmıştı!Çünkü tatlı hamilemiz,her ne şekilde söylenirse söylensin, bu cümlelerden herhangi birini duyduğunda tek birşey anladı.’ÇOK ŞİŞİMANLAMIŞSIN,KOCAMAN OLMUŞSUN VE İĞRENÇ GÖZÜKÜYORSUN’

Demeyin,sormayın,ilgilenmeyin,yalan söyleyin.Yalan söyleyeceksenizde  dozunu iyi ayrlayın,20 kilo almış veya doğurmak üzere olan birine ‘hiç şişmanlamadın,çok iyi görünüyosun ‘derseniz,kendisiyle dalga geçtiğinizi,aslında ne kadar şişmanlamış olduğunu ima ettiğinizi düşünüp size kara listeye alacaktır.’Harika gözüküyorsun,hamilelik sana çok yakıştı’ cümleleri ,hamileliğin her evresinde,her zaman güvenlidir.

3-(EŞLERİN DİKKATİNE)ŞU AN SANA MASAJ YAPAMAM,BELİM AĞRIYOR,ELİM AĞRIYOR,BAŞIM AĞRIYOR…..VS.

Bunu açıklama ihtiyacı bile hissetmiyorum.2 dk.nızı ayırın ve zavallı hamileye masaj yapın.Gerçekten,beli,sırtı,ayağı,bacağı çok ağrıyor.Masaj hayat kurtarıcı ve gerçekten çok rahatlatıcı.


4.NASIL DOĞUM YAPACAKSIN?/ŞU DOĞUM ŞÖYLE İYİDİR,DİĞERİ BÖYLE KÖTÜDÜR/BENCE ŞÖYLE DOĞUR/BENCE ŞU DOĞUM ÇOK İYİ ÇÜNKÜ…

Çok afedersiniz ama  ‘size ne!’Hamile kişisi zaten bu konuyu sıkça düşünüyor,kararını vermiş bile olsa,emin bile olsa strese giriyor,korkuyor,doğum bu,içinden bir insan çıkaracak,kolay mı?Nasıl çıkarırsa çıkarsın,önemli olan bebek sağlıklı olsun,anne sağlıklı olsun,geri kalanından kime ne?Bence burada kararı verecek tek kişi,o çocuğu 9 ay içinde taşımış olan kişidir,kararda etkisi olan tek kişi ise doktorudur.

Lütfen,fikriniz sorulmadığı sürece,kendi fikirlerinizi kendi doğumlarınıza saklayın.Her anne,her nasıl doğurursa doğursun,annedir.Doğum şekli onu daha iyi veya daha kötü bir anne yapmaz.İlaç kullanıp kullanmayacağı,normal doğurup doğurmayacağı,sezeryan olup olmayacağı gibi sorular sadece çocuğu doğuracak kişiyi ilgilendirir.Süreci yaşayacak olan,odur!

5-BUNLAR İYİ GÜNLERİN/SON GÜNLERİNİN TADINI ÇIKAR

Deneyimli annelerin çoğunun beni gördüğünde söyledikleri ilk şey.Hamileliğimde beni en çok korkutan cümleydi bu.Bunu her duyduğumda,o gün yanlız kaldığım an ağlıyordum:( Her kadın farklı deneyimliyor anneliği,hepsi yoruluyor,bunalıyor kuşkusuz.Fakat yaşanmadan,duyulduğunda korkulan şeyler,yaşanırken aslında hiçte korkunç olmayabiliyor.Ben de kendime hep bunu tembihlemeye çalışıyorum,sakın ağzımdan düşünmeden birşey çıkmasın diyorum.Umarım başarılı olurum.Çocuksuz arkadaşlarıma bazen ne kadar yorulduğumdan bahsederken bile çekiniyorum,korkutuyormuyum acaba diye düşünüyorum.Umarım korkutmuyorumdur,çünkü annelik uzaktan bakıldığında olduğundan daha da zor ve bunaltıcı gözükebiliyor,ama yaşarken tüm zorluklara rağmen herşeye kat kat fazlasıyla değen,ancak tecrübe edilince anlaşılabilecek muhteşem bir duygu .Bırakalım herkes kendisi deneyimlesin anneliği.Hem,hamileleik sonrası depresyonu diye birşey var.Bu tarz masumca söylenmiş cümleler,bazı lohusaları negatif etkileyebiliyor.



6-YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUN/BENCE ÖYLE YAPMA/BENİM İÇİN ŞUNU YAPAR MISIN?

Hamile kadın,hassas kadındır.Her hissini  en uç noktada yaşar.Haksız olabilir,demeyin,’he he,haklısın’ diyin geçin.Üstüne gitmeyin,idare edin.Genelde haksızlar ama bunu kabullenmelerine imkan olduğunu düşünmüyorum.

İstek konusuna gelirsek,bu kadıncağız şu an zaten yeterince şey yapıyor,İNSAN YARATIYOR,Bırakın istediğini yapsın,siz birşey istemeyin.Üzerine sorumluluk yüklemeyin,birşey yapmak istemediğini söylediyse yaptırmayın,ciddiye alın.Yorulduysa yürütmeyin,sıkıldıysa eğlendirin,yapamam dediyse niye diye sormayın.Sonuçlarına siz katlanırsınız valla,demedi demeyinJ


 7-EMZİRİCEK MİSİN?NE KADAR SÜRE EMZİRECEKSİN?

Sütü varsa niye emzirmesin?Sütünün bebeğine yetip yetmeyeceğini nerden bilsin?Şimdiden böyle bir yük,böyle bir baskı niye?Bu konu tamamen anne-bebek arasındadır.Kimseyi ilgilendirmez.Ayrıca fikrim,bir anne emzirmiyorsa,geçerli bir sebebi vardır!Eminim!Yoksa da;size ne?

Bir de bunun,lohusalar için,’sütün yetiyor mu ,bu çocuk aç’ modelleri var.Onun hakkında ayrıca yazı yazılabilir.Gelmiş geçmiş en sinir zıplatıcı cümlelerdir.

8-'ALLAH KURTARSIN'

Hamilelik boyunca,herkesden en çok duyduğum cümle.Nereye gitsem,tanıdık tanımadık,taksici,kasiyer,markette gördüğüm teyze...herkes,'canımmmm,Allah kurtarsın' diyordu.Bu  cümleye hiç bir zaman anlam veremedim ben.Çok negatif içerikli,anneyi olumsuz etkiliyor.En azından benim için öyleydi,'niye kurtarsın ki?Ben mutluyum' diye düşünüyordum hep.





İşte böyle sevgili hamileler,hamile yakınları ve hamile adayları.Aklıma gelen en önemli şeyler bunlar.Daha pek çok şey var aslında…iştahın açılmış,aşermek psikolojiktir,mide bulantısı psikolojiktir,bebeğini üzüyorsun…..gibi milyonlarca şey sayabilirim.Tabii bunlar hepsiın benim yaşadıklarımdan yola çıkılarak yazıldı,her kadının hassas noktaları farklı olabilir.Her hamilelik farklıdır.


Ama aslında her hamile kadının istediği şey aynıdır ve çok basittir.İLGİ,SEVGİ,ANLAYIŞ.
Hayatımda hiç bu kadar çok ilgi ve sevgi istediğim bir dönem daha olmamıştı.Arayan,ilgilenen bir sürü kişi vardı hayatımda,şanslıydım.Hepsini daha çok seviyorum şimdi..bana katlandıkları içinJ

İnanın,hamileyken insanın aklı gidiyor.Benim gitti.Olurda sizin de giderse,okutun,öğretin,ezberletin derimJHer madde tecrübe edildi,onaylandı.Kararı siz verin.Size gore mantıklı olmayabilir(özellikle erkekler için genelde mantıksız oluyor)’ama yazdıklarımı ciddeye alırsanız herşey daha kolay geçer,garanti ediyorum:)




ÖNEMLİ NOT:Hamilenin aşırı derecede sinirlenmesi veya strese girmesi kasılmalara,ağrılara sebep olabiliyor ne yazıkki.Aman dikkat edin.Hiç birşeyi ciddiye almamaya çalışın,zor olsada.Nefes alın verin,meditasyon yapın,sakinleşin,hayat güzel:)




You Might Also Like

0 yorum